Spróbuj wpisać inną frazę lub skorzystaj ze
słownika pojęć
na naszej
stronie.
Rachunek
Jak otworzyć rachunek mForex?
Nie musisz wychodzić z domu, żeby otworzyć rachunek mForex. Zobacz, jak to zrobić krok po kroku.
1. Wypełnij wniosek online – w trakcie składania wniosku zapytamy w jaki sposób chcesz potwierdzić swoją tożsamość. Możesz wybrać:
- mam rachunek w mBanku – poprosimy o zalogowanie do serwisu transakcyjnego banku,
- e-dowód z PIN (dowód osobisty z warstwą elektroniczną wydany od 4 marca 2019 r.),
- zdalne potwierdzenie tożsamości - poprosimy o załączenie skanów lub zdjęć polskiego dowodu osobistego i drugiego dokumentu, który potwierdzi Twoją tożsamość,
- osobiste potwierdzenie tożsamości w Punkcie usług maklerskich, jeśli identyfikujesz się przy użyciu polskiego dowodu osobistego, dokumentu mObywatel (mDowód) lub paszportu.
2. Po tym jak otrzymamy Twój wniosek i potwierdzimy Twoją tożsamość, przygotujemy dla Ciebie dokumenty związane z rachunkiem. Otrzymasz je mailem w formie zaszyfrowanego załącznika. Wyślemy Ci SMS z hasłem do ich otworzenia.
3. Aby aktywować rachunek mForex, wyślij przelew weryfikacyjny na numer rachunku do wpłat w biurze maklerskim mBanku. Minimalna kwota przelewu to 2000 zł. Znajdziesz go w umowie w polu ‘nr NRB dla przelewów pieniężnych’ . Środki przelej z należącego do Ciebie rachunku, który podałeś na wniosku online (muszą zgadzać się imię, nazwisko i adres).
4. Jak zaksięgujemy i zweryfikujemy wpłatę, otrzymasz e-mail potwierdzający aktywację rachunku. Możesz zalogować się do serwisu Mój Fx i platformy mForex Trader.
5. Możesz się zalogować i zawierać pierwsze transakcje.
Pamiętaj, żeby otworzyć rachunek dla osoby fizycznej potrzebujemy:- dokumentu, który potwierdza Twoją tożsamość - polskiego dowodu osobistego lub dokumentu mObywatel (mDowodu) lub paszportu. Jeżeli nie jesteś obywatelem Polski możemy poprosić o kartę pobytu lub zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na terenie Polski lub innego kraju Unii Europejskiej,
- dane Urzędu Skarbowego, właściwego dla Twojego miejsca zamieszkania,
- numer należącego do Ciebie rachunku bankowego do dokonywania wypłat z rachunku mForex.
Jak potwierdzę swoją tożsamość?
Swoją tożsamość możesz potwierdzić:
- zdalnie, bez wychodzenia z domu (e-dowód lub zdjęcia/skany dokumentów):
‒ jeśli masz ważny polski dowód osobisty (główny dokument) i
‒ chcesz założyć rachunek indywidualny na osobę fizyczną - w Biurze Maklerskim na ul. Prostej 20 w Warszawie. Umów się na dogodny termin wizyty jeśli:
‒ masz ważny polski dowód osobisty lub dokument mObywatel (mDowód), ale wolisz potwierdzić tożsamość w PUM lub,
‒ nie masz polskiego obywatelstwa, polskiego dowodu osobistego i legitymujesz się paszportem lub,
‒ jesteś osobą zajmującą eksponowane stanowisko polityczne (PEP), członkiem rodziny lub bliskim współpracownikiem takiej osoby lub
‒ nie będziesz beneficjentem rzeczywistym rachunku, o który wnioskujesz lub,
‒ chcesz założyć rachunek z pełnomocnikiem.
Jeśli chcesz założyć rachunek na spółkę najpierw skontaktuj się z nami.
e-dowód z PIN
Swoją tożsamość możesz potwierdzić dowodem osobistym z warstwą elektroniczną. Urzędy wydają go w Polsce od 4 marca 2019 r.
- 1. Przygotuj e-dowód. Upewnij się, ze masz 4-cyfrowy kod PIN. Bez niego, nie możesz skorzystać z tej formy potwierdzenia swojej tożsamości.
- 2. W swoim telefonie z systemem Android (minimum 7.0) albo iOS (minimum 13.2) włącz NFC.
- 3. Zainstaluj aplikację eDO App ze sklepów Google Play lub App Store i uruchom.
- 4. Zeskanuj kod QR z wniosku lub wpisz numer samodzielnie.
- 5. Potwierdź przekazanie swoich danych z e-dowodu do biura maklerskiego.
- 6. Wpisz numer CAN swojego dowodu osobistego.
- 7. Przyłóż e-dowód do telefonu ( w miejscu gdzie jest antena NFC). W tym momencie sprawdzamy jest certyfikat z e-dowodu.
- 8. Wprowadź PIN do e-dowodu, który ustaliłeś w urzędzie jak odbierałeś dokument.
- 9. Potwierdziliśmy Twoją tożsamość.
UWAGA! Jeżeli masz problemy z aplikacją eDO App – zajrzyj na stronę dostawcy:
https://www.edoapp.pl
skany/zdjęcia dokumentów
Swoją tożsamość możesz potwierdzić zdalnie, także jeśli nie posiadasz eDowodu. Na wniosku poprosimy Cię o załączenie skanów lub zdjęć dokumentów potwierdzających Twoją tożsamość:
- obu stron polskiego dowodu osobistego oraz
- obu stron prawa jazdy lub strony paszportu ze zdjęciem i dowolnej innej strony paszportu.
Jeśli nie masz paszportu ani prawa jazdy załącz skany dowolnego dokumentu z listy:
- ‒ karta pobytu
- ‒ legitymacja studencka/szkolna - jeśli zawiera PESEL
- ‒ legitymacja emeryta-rencisty
- ‒ książeczka wojskowa - jeśli zawiera PESEL
- ‒ legitymacja służbowa - jeśli zawiera PESEL
Dokumenty załączone do wniosku powinny zawierać wyłącznie Twoje dane osobowe. Jeśli na skanach lub zdjęciach będą znajdować się dane osobowe osób trzecich, będziemy musieli usunąć pliki, a Twój wniosek zostanie odrzucony.
Skany lub zdjęcia dokumentu muszą być w kolorze oraz wyraźne tak by umożliwić swobodny odczyt danych i obrazów. Nie mogą być niczym przysłonięte ani rozmyte. Przy wykonywaniu zdjęcia należy unikać odbicia światła i głębokiego cienia na fotografowanym dokumencie. Maksymalna wielkość pojedynczego pliku to 4 MB, akceptowane formaty to: JPG, PNG i PDF. Jeśli skany lub zdjęcia dokumentów będą niewyraźne lub niewystarczającej jakości nie będziemy mogli zrealizować Twojego wniosku.
Nie mogę dodzwonić się na infolinię, a mam pilną sprawę - co zrobić?
W przypadku pilnych kwestii i wydłużonego czasu oczekiwania na połączenie z infolinią, zachęcamy do napisania maila do nas na adres mforex@mbank.pl. Nasza skrzynka jest obsługiwana na bieżąco w dniach roboczych w godzinach 7:00-22:00 i postaramy się jak najszybciej odpowiedzieć bądź oddzwonić.
Jakie są różnice pomiędzy rachunkiem DEMO i REAL?
Z uwagi na ograniczenia techniczne środowiska demonstracyjnego oraz brak faktycznych transakcji na rynku finansowym, zawieranie transakcji na rachunku demo różni się od zawierania transakcji na rachunku rzeczywistym w następujących kwestiach:
1. Na koncie demo znajdują się wirtualne środki pieniężne
2. Nieograniczona płynność rynku – z uwagi na fakt, że zlecenia na rachunkach demonstracyjnych nie są wykonywane na realnym rynku międzybankowym
3. Transakcje z rachunku realnego realizowane są w rzeczywistym systemie międzybankowym, a zatem mają wpływ na postać arkusza zleceń. W przypadku rachunku demonstracyjnego takiego wpływu nie ma.
4. Czynniki psychologiczne oddziałujące na decyzje inwestora w środowisku rzeczywistym mogą różnić się od tych występujących podczas inwestycji na rachunku demo.
5. Klient rachunku demo nie ma dostępu do strefy Mój FX na stronie mForex.pl.
6. Czasy realizacji zleceń mogą się nieznacznie różnić na obu środowiskach ze względu na brak wykonywania transakcji na rynku międzybankowym w przypadku rachunku demo.
7. Na demo nie występuje ekspiracja pozycji ani anulacja zleceń Stop i Limit po upływie 365 dni od daty otwarcia.
Szczegółowe informacje o różnicach pomiędzy rachunkiem realnym, a demo znaleźć można tutaj
Dlaczego nie mogę zalogować się na rachunek DEMO?
Rachunki DEMO wygasają po upływie 180 dni od momentu założenia. Jeżeli czas ten jeszcze nie upłynął, proszę upewnić się o wyborze odpowiedniego serwera przy logowaniu (mForex-Demo), a także o zgodności podawanych danych (login i hasło) z otrzymanymi po założeniu rachunku.
Pomoc uzyskać można pod adresem mforex@mbank.pl.
Jak wyglądają kwestie podatkowe?
Podobnie jak dla rynków regulowanych klient Biura maklerskiego mBanku otrzymuje informacje o zyskach i stratach na formularzu PIT-8C. Tym samym musi się rozliczyć z odpowiednim Urzędem Skarbowym. Podatek od osiągniętych zysków kapitałowych wynosi 19%.
Przykład: w roku 2019 na wszystkich zamkniętych pozycjach Klient odniósł zysk w wysokości 500 zł. Zgodnie z przepisami podatkowymi, podczas rozliczania PIT w roku 2020 za rok ubiegły, Klient będzie zobowiązany do zapłaty podatku w wysokości 19%, czyli kwoty 95 zł z kwoty 500 zł.
Gdzie znajdę mój PIT?
Po zaakceptowaniu oświadczenia o zgodzie na otrzymywanie PIT w formie elektronicznej w strefie Mój FX, deklaracja PIT-8C pojawi się w sekcji PIT.
Kiedy otrzymam mój PIT?
Formularz PIT-8C za ubiegły rok podatkowy jest wystawiany do końca lutego nowego roku.
Zleciłem przelew, a środków nie ma na rachunku, w jakich godzinach realizowane są przelewy?
Wygodną i bezpłatną formą zasilenia rachunku OTC jest mTransfer dla posiadaczy rachunku w mBanku, szybka realizacja do kilku minut, 7/24/365 z zastrzeżeniami regulaminu. Dostęp po zalogowaniu do Mój FX, zakładka Wpłata mTransfer
* Pomiędzy rachunkami OTC: 24h (7 dni w tygodniu); realizacja natychmiastowa
* W ramach Biura maklerskiego mBanku: 24h (7 dni w tygodniu); realizacja do 10 minut
* W ramach mBanku: Wpłaty 8:00-18:30 (dni robocze), realizacja do 10 minut; Wypłaty 8:00-17:30 (dni robocze), realizacja do 45 minut
* Inne banki: w zależności od sesji Elixir (BM mBanku obsługuje również trzecią sesję Elixir)
Podane czasy realizacji przelewów są wartościami orientacyjnymi, z przyczyn technicznych mogą one ulec wydłużeniu.
W jaki sposób mogę wypłacić środki z rachunku OTC?
Przy zakładaniu rachunku OTC definiuje się do trzech numerów rachunków w formacie NRB, na które będzie możliwość przelewania środków. Jako rachunki do przelewów można podać swój główny rachunek bankowy, rachunek giełdowy itp.
Aby wykonać przelew należy zalogować się w zakładce Mój fx i złożyć dyspozycję przelewu środków.
Za przelewy internetowe w kwocie powyżej 200 PLN na rachunki obsługiwane przez mBank nie pobieramy prowizji. Za pozostałe przelewy pobieramy opłatę zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji dostępną tutaj .
W jaki sposób mogę zasilić rachunek OTC?
Zasilić rachunek OTC można wykonując przelew na podany w umowie indywidualny numer konta, powiązany z Twoim rachunkiem OTC.
Wygodną i bezpłatną formą zasilenia rachunku OTC jest mTransfer dla posiadaczy rachunku w mBanku, szybka realizacja do kilku minut, 7/24/365 z zastrzeżeniami regulaminu szybkich wpłat mForex .
Dostęp po zalogowaniu do Mój FX, zakładka Zasil rachunek FX, a następnie Zasil z mTransfer
Kiedy moje konto zostanie aktywowane?
Konto zostanie aktywowane po pozytywnym zweryfikowaniu wniosku i umowy, a także zaksięgowaniu wpłaty aktywacyjnej. O aktywacji rachunku informujemy za pomocą wiadomości e-mail wysyłanej na wskazany w formularzu adres.
Czym się różni status klienta profesjonalnego od detalicznego?
Status klienta detalicznego jest podstawowym statusem dla Klientów zawierających umowę z Biurem Maklerskim mBanku, podlegającym postanowieniom wprowadzonym przez regulacje ESMA. Status klienta profesjonalnego pozwala np. na uzyskanie wyższej dźwigni finansowej. Status ten można otrzymać po złożeniu wniosku, jeśli spełnia się co najmniej 2 z 3 warunków:
- klient zawierał transakcje o wartości stanowiącej co najmniej równowartość w złotych 50 000 euro każda, ze średnią częstotliwością co najmniej 10 transakcji na kwartał w ciągu czterech ostatnich kwartałów.
- wartość portfela instrumentów finansowych klienta łącznie ze środkami pieniężnymi wchodzącymi w jego skład wynosi co najmniej równowartość w złotych 500 000 euro.
- klient pracuje lub pracował w sektorze finansowym przez co najmniej rok na stanowisku wymagającym wiedzy zawodowej dotyczącej transakcji w zakresie instrumentów finansowych lub usług maklerskich.
Więcej informacji uzyskasz kontaktując się z nami mailowo na adres mforex@mbank.pl bądź dzwoniąc na numer +48 22 697 47 74
Czym się różni status klienta doświadczonego od detalicznego?
Dla klientów doświadczonych obowiązują niższe stawki wymaganego depozytu zabezpieczającego, co oznacza wyższą dostępną dźwignię finansową. Jednocześnie, utrzymane zostają wszystkie inne postanowienia dotyczące klientów detalicznych, a więc m.in. ochrona przed ujemnym saldem.
Jak zmienić status na klienta doświadczonego?
Aby uzyskać status klienta doświadczonego konieczne jest złożenie pisemnego wniosku, podpisanie informacji o zasadach traktowania klientów doświadczonych oraz spełnienie co najmniej jednego z wymienionych niżej warunków doświadczenia oraz co najmniej jednego z warunków wiedzy.
Więcej informacji uzyskasz kontaktując się z nami mailowo na adres mforex@mbank.pl bądź dzwoniąc na numer +48 22 697 47 74 oraz na stronie z informacją o statusie klienta doświadczonego
Jak zamknąć rachunek OTC mForex?
Rachunek OTC zawarty fizycznie zamknąć można wyłącznie poprzez pisemną dyspozycję. Wzór dyspozycji znajdziesz tutaj
Jeśli otwierałeś rachunek zdalnie (drogą elektroniczną) wyślij maila na adres mforex@mbank.pl w treści podając numer rachunku oraz informację, że chcesz zamknąć rachunek. Skontaktujemy się telefonicznie w celu weryfikacji i potwierdzenia dyspozycji, po czym zamkniemy rachunek.
Jak złożyć reklamację?
Chcesz złożyć reklamację?
Jeśli z jakiegoś powodu chcesz zareklamować nasze usługi, możesz zrobić to na kilka sposobów. Pamiętaj, że zawsze chętnie porozmawiamy o Twoich wątpliwościach i spróbujemy rozwiązać problem. Skontaktuj się z nami.
Reklamację możesz zgłosić:
- wysyłając wiadomość e-mail na adres mforex@mbank.pl. W treści wiadomości podaj nam swój numer rachunku oraz imię i nazwisko w celu identyfikacji. Prosimy szczegółowo opisz sytuację, którą chcesz zareklamować. Podaj nam też informację w jakiej formie chcesz otrzymać od nas odpowiedź: pisemnej czy e-mailowej,
- telefonicznie na numer telefonu (22) 697 47 74 w godzinach 8:00 – 18:00 od poniedziałku do piątku. Do identyfikacji telefonicznej prosimy przygotować swój numer rachunku oraz hasło telefoniczne.
- korespondencyjnie na adres: Biuro maklerskie mBanku. 00- 850 Warszawa, ul. Prosta 18 z dopiskiem „reklamacja”. W treści pisma podaj nam swój numer rachunku w celu identyfikacji i opisz szczegóły swojej sprawy,
- osobiście w naszym Punkcie Usług Maklerskich na ul. Prostej 20 w Warszawie w godzinach 9:00 – 17:00. Pamiętaj, żeby zabrać ze sobą dowód osobisty.
Reklamacje rozpatrujemy standardowo w ciągu 30 dni. Maksymalnie możemy wydłużyć ten termin do 60 dni w szczególnie skomplikowanych przypadkach, ale poinformujemy Cię o tym fakcie.
Jeżeli nie zgadzasz się z naszą odpowiedzią na reklamację, możesz wystąpić do właściwego sądu powszechnego lub do Rzecznika Finansowego. Szczegółowe zasady postępowania z reklamacjami określamy w Regulaminie świadczenia usług maklerskich na rynkach nieregulowanych (OTC).
Jak założyć rachunek firmowy?
Rachunek firmowy można założyć osobiście w Punkcie Usług Maklerskich. Konieczne będą do tego dane rejestracyjne spółki, w tym odpis z właściwego KRS, REGON, NIP, oraz LEI.
Czy rachunek może założyć osoba niebędąca rezydentem RP? (obywatelem?)
Tak, osoba niebędąca rezydentem RP może założyć rachunek.
Ile trwa założenie rachunku OTC?
Założenie rachunku inwestorowi indywidualnemu poprzez wniosek trwa około kwadrans. Wniosek następnie trafia do weryfikacji, a o dalszych postępach rejestracji informujemy mailowo.
Jakie dokumenty są niezbędne do założenia rachunku OTC?
W przypadku osób fizycznych wymagany są 2 dokumenty tożsamości (dowód osobisty i paszport, prawo jazdy lub inny dokument wskazujący tożsamość, jak legitymacja studencka). Przy zakładaniu rachunku należy podać dane właściwego Urzędu Skarbowego i numer rachunku bankowego do wypłat.
W przypadku zawarcia Umowy przez firmę krajową lub zagraniczną potrzebny jest:
Wypis z właściwego rejestru lub inny dokument urzędowy potwierdzający podstawę prawną prowadzonej działalności;
REGON Klienta lub inny równoważny numer identyfikacyjny;
Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) oraz numer LEI;
ewentualnie inne dokumenty, jeżeli wymagane są przez Spółkę lub obowiązek taki wynika z przepisów prawa.
Jakie są warunki przystąpienia do promocji VIP
Aby przystąpić do promocji VIP należy wykonać obrót w wysokości co najmniej 200 lotów w miesiącu. Szczegóły na stronie: www.mforex.pl/rodzaje-rachunkow
Czy otwierając rachunek OTC muszę podać NIP?
Nie, wystarczy podać numer PESEL i dane właściwego Urzędu Skarbowego.
Co zrobić, jeśli dokumenty potrzebne do otwarcia rachunku OTC są wystawione za granicą?
Jeżeli dokumenty są wystawione za granicą, o ile Biuro maklerskie mBanku nie odstąpi od tego wymogu, powinny być poświadczone:
- zgodnie z Konwencją Haską z 5.10.1961 r. poprzez umieszczenie na dokumentach tzw. Apostille, przez właściwy organ w kraju pochodzenia dokumentu lub
- w przypadku dokumentów sporządzonych w kraju niebędącym stroną ww. Konwencji Haskiej - przez właściwe przedstawicielstwo dyplomatyczne lub polski urząd konsularny.
Czy mogę otworzyć rachunek OTC, jeśli dysponuję dokumentami w języku obcym?
Tak, ale dokumenty w języku obcym powinny być przedstawione spółce z uwierzytelnionym tłumaczeniem na język polski (przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego)
Czy jeśli posiadam rachunek w mBanku, muszę podpisać nową umowę?
Tak, ze względu na obowiązujące regulacje prawne, konieczne jest podpisanie osobnej umowy dla rachunków OTC (Forex).
Czy jest wymagana minimalna wpłata?
Tak, dla osób fizycznych wynosi ona 2 000 PLN, natomiast dla osób prawnych 10 000 PLN.
Czy można otworzyć rachunek wspólny?
Nie, istnieje natomiast możliwość ustanowienia pełnomocnika, który będzie miał możliwość wykonywania transakcji na rachunku.
Czy mogę posiadać więcej niż jeden rachunek OTC?
Tak, każdy inwestor może posiadać do 10 rachunków. Po otwarciu pierwszego rachunku, kolejne można otwierać za pośrednictwem strefy Mój FX.
Jakie są rodzaje rachunków?
W mForex dostępne są rachunki Standard i VIP. Szczegóły na temat tych rachunków znajdują się w tym miejscu.
Jak zmienić rachunek do wypłat?
Rachunek do wypłat zmienić można wyłącznie poprzez pisemną dyspozycję. Wzór dyspozycji otrzymać można w Punkcie Usług Maklerskich lub po kontakcie e-mailowym pod adresem mforex@mbank.pl. Wzór dostępny jest również tutaj.
Jak zmienić / zaktualizować dane osobowe / adresowe / kontaktowe?
Dane osobowe, adresowe i kontaktowe można zaktualizować samodzielnie przez strefę Mój FX. Zalogować się do niej można poprzez stronę mforex.pl, używając identycznych danych, jak w przypadku serwisu transakcyjnego.
Oferta
Jaka jest minimalna jednostka transakcyjna?
Minimalna jednostka transakcyjne to 0.01 lota (tzw. mikrolot). Wyjątek stanowią instrumenty US_FANG.ns, gdzie mininalna wartośc zlecenia to 0.02 lota oraz POL20.ns, gdzie minimalna wartość zlecenia to 0.03 lota.
Jakie instrumenty są dostępne?
Obecnie oferowanych jest 39 CFD na pary walutowe oraz 60 CFD na indeksy giełdowe, surowce i obligacje. Pełna lista dostępna jest w Specyfikacji Instrumentów.
Dlaczego nie mogę w danej chwili złożyć zlecenia?
Brak możliwości złożenia zlecenia na danym instrumencie może wynikać z następujących przyczyn:
- w danej chwili dany rynek bazowy jest zamknięty (np. godziny handlu indeksu DE30.f to 2:15 - 22:00. Próba złożenia zlecenia o godzinie 23:20 nie powiedzie się i zlecenie zostanie odrzucone).
- od dłuższego czasu nie pojawiła się żadna nowa cena na instrumencie.
Godziny handlu na danym instrumencie możesz sprawdzić w mForex Trader klikając prawym przyciskiem myszy na instrument w polu Rynek, a następnie wybierając "Specyfikacja".
W polu Rynek widoczny jest także dokładny czas ostatniego odświeżenia się ceny instrumentu (jeśli nie widzisz tej informacji, kliknij prawym przyciskiem myszy i zaznacz "Czas").
Na jakich instrumentach naliczane są punkty swap?
Punkty swap naliczane są dla instrumentów opartych o pary walutowe, a także kontraktów CFD na metale szlachetne z końcówką '.f' w nazwie (na przykład GOLD.f). Instrumenty z końcówką '.ns' oraz z końcówką '.f' (poza metalami szlachetnymi) nie mają naliczanych dziennych swapów.
Jaka jest wielkość depozytu zabezpieczającego?
Wielkość depozytu zabezpieczającego zależy od statusu Klienta (Detaliczny, Profesjonalny, Doświadczony) oraz poziomu salda na rachunku. Informacje o poziomie wymaganego depozytu dla poszczególnych instrumentów można odnaleźć w Tabeli depozytów zabezpieczających.
Czy mogę stracić więcej środków niż wpłaciłam/wpłaciłem?
Dla pozycji otwartych po 1.08.2018 r. przez klienta detalicznego oraz klienta detalicznego ze statusem klienta doświadczonego nie ma takiego ryzyka (tzw. gwarancja ochrony przed ujemnym saldem).
W przypadku Klientów posiadających status klienta profesjonalnego, jest takie ryzyko (brak gwarancji ochrony przed ujemnym saldem). Wpłacone środki służyć mogą jako zabezpieczenie pozycji o znacznie większej wartości nominalnej. W sytuacji powstania na rynku luk cenowych np. na skutek ważnych zdarzeń polityczno-gospodarczych lub luk powstałych na otwarciu sesji danego instrumentu, mechanizm stop-out oraz stop lossy zrealizują się po pierwszej dostępnej cenie rynkowej. W związku z tym wartość depozytu może spaść poniżej wartości zdeponowanych środków. Powstały w ten sposób debet Klient, zgodnie z regulaminem, musi niezwłocznie uzupełnić.
Gdzie znajdę informacje o dostępnych instrumentach, godzinach handlu, punktach swap, dźwigni, opłatach i prowizjach?
Wszystkie te informacje dostępne są na stronie mForex w zakładce Warunki handlu
Jakie są dostępne rodzaje zleceń?
Dostępne są zlecenia market oraz oczekujące. Wśród zleceń market wyróżniamy Buy (kupno) oraz Sell (sprzedaż) instrumentu. W przypadku zleceń oczekujących wyróżniamy zlecenia Buy Limit, Buy Stop, Sell Limit oraz Sell Stop.
Dodatkowo dostępne są także zlecenia Stop Loss oraz Take Profit do modyfikowania otwartych lub oczekujących pozycji.
Więcej informacji znajduje się w instrukcji do platformy MT4, dostępnej tutaj.
Dlaczego naliczyło mi punkty swap na kontrakcie CFD?
Kontrakty CFD na pary walutowe oraz metale z końcówką '.f' w nazwie posiadają naliczane dzienne wartości punktów swap. W związku z tym, będziemy pobierać opłatę za pożyczkę środków pod transakcje wymagające depozytu zabezpieczającego. Opłatę tę naliczymy, jeśli przetrzymasz otwartą transakcję przez noc. Informację o stawkach i sposobie naliczania udostępniamy w Tabeli punktów swapowych w zakładce Warunki handlu.
Dla instrumentów z końcówką '.ns' oraz instrumentów z końcówką ‘.f’ poza metalami szlachetnymi nie są naliczane dzienne punkty swap.
Dodatkowo z racji tego, że instrumenty te oparte są na kontraktach futures, wymaga to, aby przed wygaśnięciem danej serii kontraktów dokonać rolowania na serię kolejną. Ponieważ ceny poszczególnych serii kontraktów zwykle różnią się od siebie, różnica ta wyrównywana jest przy pomocy punktów swap w taki sposób, aby efekt samego rolowania był dla inwestora neutralny. Mechanizm ten szczegółowo opisany został Tabeli rolowań.
W dniu rolowania informacje o przewidywanej wartości punktów swap wynikających ze zmiany kontraktu znajdą Państwo w Aktualnościach.
Odpowiednia informacja wysyłana jest również na platformę MT4.
Terminy rolowań dla poszczególnych instrumentów znajdą Państwo w tabeli rolowań.
Czy mogę mieć zajęte jednocześnie przeciwstawne pozycje w jednym instrumencie?
Tak, można jednocześnie posiadać otwartą pozycję krótką i długą w tym samym instrumencie. Dla pozycji przeciwstawnych depozyt blokowany jest tylko raz dla większej z otwartych pozycji.
Otwarcie nowej pozycji przeciwstawnej jest możliwe tylko w sytuacji, gdy kwota wolnych środków (Free margin) jest dodatnia, a poziom zabezpieczenia (Margin level) wynosi przynajmniej 100%.
Warto również pamiętać o tym, że posiadanie pozycji przeciwstawnych o identycznym wolumenie nie wyklucza ryzyka automatycznego zamknięcia pozycji przez mechanizm stop out (może się tak zdarzyć ze względu na rozszerzenie spreadu transakcyjnego, naliczenie punktów swap, czy niekorzystny ruch PLN).
Kiedy nastąpi automatyczne zamknięcie pozycji i na jakich warunkach (stop-out)?
Automatyczne zamknięcie pozycji (stop-out) nastąpi w przypadku, gdy wartość Margin Level spadnie poniżej poziomu stop-out (50% dla Klientów Detalicznych i 80% dla Klientów Profesjonalnych).
Margin Level to iloraz Equity (bieżącej wyceny rachunku uwzględniającej wynik z otwartych pozycji) / Margin (środki zablokowane jako depozyt zabezpieczający), wyrażony procentowo.
Przy spadku Margin Level poniżej Poziomu stop-out otwarte pozycje będą zamykane po cenach rynkowych, począwszy od najbardziej stratnej. Zamykane będą kolejne pozycje do momentu, w którym wartość Equity przekroczy poziom stop-out wymaganego depozytu. W celu uniknięcia zamknięcia pozycji w ten sposób należy odpowiednio wcześniej uzupełnić depozyt zabezpieczający.
Czy hedge wyklucza automatyczne zamknięcie pozycji (stop-out)?
Nie. Takie pozycje mogą zostać zamknięte automatycznie. Może się to wydarzyć np. przez spadek poziomu salda rejestru operacyjnego w związku z:
- naliczeniem punktów swapowych za utrzymywanie pozycji przez noc;
- rozszerzeniem spreadu, np. w związku z ważnymi wydarzeniami ekonomicznymi, politycznymi lub w godzinach nocnych;
- niekorzystną zmianą kursu PLN w stosunku do waluty kwotowanej hedge'owanego instrumentu w sytuacji, w której strata na jednej pozycji znacznie przekracza zysk z pozycji przeciwstawnej.
Dlaczego nie zostały zrealizowane TP, SL lub zlecenie oczekujące?
Najprawdopodobniej nie została osiągnięta cena aktywująca zlecenie. Należy pamiętać, że dla zamknięcia pozycji Sell (pozycja krótka) cena TP i SL będzie ceną Ask (wyższą). Ceną otwarcia pozycji Sell będzie natomiast cena Bid (niższa). Analogicznie w przypadku zlecenia Buy (pozycja długa) ceną otwarcia będzie cena Ask, a ceną zamknięcia Bid.
Dlaczego moja pozycja została zamknięta?
Zamknięcie pozycji mogło nastąpić w wyniku:
- aktywowania zlecenie Stop Loss/Take Profit → więcej informacji w słowniku pod hasłami Stop Loss oraz Take Profit w tym miejscu;
- aktywowania Stop Out → więcej informacji w słowniku pod hasłem Stop Out w tym miejscu;
- działania na rachunku strategii automatycznej.
Czy mogę częściowo zamknąć pozycję?
Tak. Aby tego dokonać należy np. na platformie transakcyjnej mForex Trader przy zamykaniu pozycji zmniejszyć wolumen zlecenia i następnie nacisnąć żółty przycisk 'zamknij zlecenie'. Należy jednak pamiętać, że minimalny krok zlecenia wynosi 0,01 lota.
O czym informuje pozycja Balance (Saldo Rachunku)?
Balance to suma środków wniesionych na rachunek powiększana/pomniejszana o wynik z zamkniętych pozycji. W Balance nie uwzględnia się wyniku z otwartych pozycji.
O czym informuje pozycja Equity (Saldo rejestru operacyjnego)?
Jest to suma salda oraz wyniku na otwartych pozycjach. Wyraża wartość rachunku w sytuacji gdyby w jednym momencie zamknięte zostały w wszystkie otwarte pozycje.
Co to jest Margin (Wymagany depozyt zabezpieczający)?
Depozyt Zabezpieczający jest to część środków inwestora zablokowana jako zabezpieczenie otwartych pozycji.
W przypadku walut Margin obliczany jest jako:
100000 jednostek waluty bazowej * wolumen (ilość lotów) * wysokość depozytu zabezpieczającego * kurs waluty bazowej z PLN
Przykład: zawarcie transakcji na 0.2 lota EURUSD (depozyt zabezpieczający wynosi 3.33%, kurs EURPLN 4.28) → 100000 EUR * 0.2 * 3.33% * 4.28 = 2824.8 PLN
W przypadku indeksów i surowców Margin obliczany jest jako:
Cena instrumentu * mnożnik * wolumen (ilość lotów) * wysokość depozytu zabezpieczającego * kurs waluty instrumentu z PLN
Przykład: zawarcie 0.5 lota na GOLD.f (depozyt zabezpieczający wynosi 5%, kurs EURPLN 3.84, mnożnik 100 USD, cena GOLD.f 1488.25) → 1488.25 * 100 USD * 0.5 * 5% * 3.84 = 14287.2 PLN
O czym informuje Free Margin (Wolne środki pieniężne)?
Free Margin wskazuje ilość dostępnych środków, które mogą być wykorzystane dla otwarcia kolejnej pozycji. W przypadku posiadania otwartych pozycji generujących stratę Free Margin liczymy jako różnicę pomiędzy Equity, a Margin, z kolei dla zyskownych otwartych pozycji środki te obliczamy jako różnicę pomiędzy Balance, a Margin.
Co to jest Margin Level (Poziom zabezpieczenia) i co nam ta pozycja mówi?
Poziom zabezpieczenia jest wynikiem ilorazu Salda rejestru operacyjnego (Equity) i Wymaganego depozytu zabezpieczającego (Margin).
Pozycja ta jest niezwykle przydatna dla każdego inwestora, gdyż informuje o możliwym automatycznym zamknięciu najbardziej stratnych pozycji (gdy spadnie poniżej 50% w przypadku klientów detalicznych i poniżej 80% w przypadku klientów profesjonalnych).
Przykład: Poziom Salda operacyjnego wynosi 25000 PLN, a poziom Marginu wynosi 20000 PLN. Margin Level zatem wynosi: 25000/20000 * 100% ->125%.
Ile wynosi wartość prowizji minimalnej?
Minimalna wartość prowizji dla transakcji na parach walutowych wynosi 1 zł, dla indeksów i towarów wynosi 0 zł dla co najmniej 0.1 lota i 1 zł dla pozycji poniżej 0.1 lota.
Co to jest spread transakcyjny?
Jest to różnica między ceną sprzedaży (Ask), a ceną kupna (Bid).
Przykład: Cena EURUSD wygląda nastepująco:
BID 1.11400 1.11403 ASK
Spread transakcyjny wynosi zatem 3 punkty (0.3 pipsa).
W jakich godzinach mogę składać zlecenia?
Handel walutami rozpoczyna się o godzinie 23:00 w niedzielę i trwa nieprzerwanie przez cały tydzień, aż do godziny 22:00 w piątek. Handel na pozostałych instrumentach dostępny jest w różnych godzinach, zależnie od czasu trwania sesji instrumentu bazowego i zmian czasu w poszczególnych krajach.
Godziny handlu poszczególnych instrumentów znajdziesz w Specyfikacji instrumentów. W przypadku świąt państwowych handel na danym instrumencie może być niedostępny. Lista nadchodzących świąt publikowana jest w każdy piątek w sekcji Aktualności dostępnej tutaj.
Jak jest naliczana prowizja od transakcji?
Prowizja od transakcji na rynku Forex naliczana jest procentowo od wartości transakcji. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są w Tabeli Opłat i Prowizji OTC .
Prowizja naliczana jest raz w momencie otwarcia zlecenia jednocześnie za otwarcie i zamknięcie transakcji, stanowi obciążenie wyniku otwartej pozycji. Prowizja pomniejsza Saldo rachunku dopiero w momencie zamknięcia pozycji. Minimalna prowizja od zlecenia na rynku forex wynosi 1 zł.
W przypadku CFD na indeksy i towary dla zleceń o wolumenie co najmniej 0.1 lota nie jest naliczana prowizja. Prowizja jest zawarta w spreadzie pomiędzy ceną kupna i sprzedaży otrzymaną od zewnętrznego dostawcy. Dla zleceń poniżej 0.1 lota naliczana jest dodatkowa prowizja w wysokości 1 zł.
Czy jest określony maksymalny termin utrzymywania otwartej pozycji?
Tak, wynosi on 365 dni od daty otwarcia pozycji. Po upływie tego czasu pozycja zamykana jest po cenie rynkowej, dostępnej na pierwszej sesji danego Instrumentu Finansowego.
Przykład: w dniu 6 listopada 2021 roku o godzinie 13:47 zawarto transakcję kupna na instrumencie COFFEE.US.f. Oznacza to, że pozycja zostanie zamknięta dnia 22 listopada 2022 roku po godzinie 10:15 (10:15 to godzina otwarcia notowań COFFEE.US.f w danym dniu).
Gdzie znajdę wzory umów, regulaminy, formularze zmiany danych osobowych i zmiany rachunku do wypłat?
Wzory umów i formularze dostępne są na stronie mForex w zakładce Wzory dokumentów
Co to jest mark-up?
Opłata pobierana w formie dodatkowego spreadu ponad spread otrzymany od Dostawcy Kwotowań na danym Instrumencie Finansowym.
Co to jest dźwignia finansowa?
Mechanizm pozwalający na otwarcie pozycji za część jej wartości nominalnej. Termin ten jest ściśle powiązany z depozytem zabezpieczającym.
Dla przykładu gdy mówimy, że dźwignia na instrumencie USDPLN wynosi 20:1, oznacza to, że pod zlecenie na tym instrumencie blokujemy 5% wartości nominalnej zlecenia jako depozyt zabezpieczający. Dla zlecenia 0.1 lota USDPLN, przy kursie USDPLN 4.00, wartość nominalna zlecenia wyniesie 40 000 PLN, a depozyt zabezpieczający 2 000 PLN.
W jakim modelu egzekucji zleceń działacie?
W przypadku par walutowych jest to model ECN (ang. Electronic Communication Network), czyli sieć elektroniczna skupiająca z jednej strony największe światowe banki, które dostarczają rynkowi płynność, a z drugiej strony brokerów poszukujących najlepszych cen dla swoich Klientów.
Dzięki takiemu rozwiązaniu Klient jest w stanie otrzymać najkorzystniejszą cenę BID oraz ASK. mForex nie ingeruje w parametry Twojego zlecenia - zlecenie trafia bezpośrednio na rynek tworzony przez największe światowe banki, dlatego w modelu ECN nie istnieje konflikt interesów pomiędzy inwestorem, a brokerem, a zlecenia są realizowane szybciej.
W przypadku kontraktów na indeksy i surowce mForex działa w tzw. modelu STP (Straight-through-processing). Oznacza to, że mForex jest pośrednikiem w przekazywaniu zleceń od Klienta do zewnętrznego podmiotu, który realizuje zlecenia.
Czy muszę udzielić pełnomocnictwa, jeżeli sam nie handluję na rachunku?
Tak, należy wówczas ustanowić pełnomocnictwo do prowadzenia rachunku. Dokument pełnomocnictwa musi podpisać zarówno właściciel rachunku, jak i pełnomocnik.
Ustanowienie pełnomocnictwa możliwe jest w jednym z Punktów Usług Maklerskich (lista dostępna pod tym adresem).
Czy muszę utrzymywać saldo minimalne 2000 PLN?
Nie ma takiej potrzeby. Saldo 2000 PLN jest jedynie wymagane do aktywacji rachunku.
Czy mogę wypłacić część środków po aktywacji rachunku?
Tak, po wpłacie niezbędnej do aktywacji rachunku (2000 PLN) można dokonać częściowej lub całościowej wypłaty środków.
Co to jest rolowanie indeksu lub towaru?
Rolowanie to proces przejścia ze starego, wygasającego kontraktu bazowego na kolejny. Otwarte pozycje w kontraktach CFD opartych o ceny kontraktów futures będą rolowane, co oznacza, że instrumentem bazowym dla kontraktu CFD przestaje być wygasający kontrakt, a staje się nim kontrakt kolejnej serii. Z tego tytułu otwarte pozycje będą korygowane o odpowiednią wartość wynikającą z różnicy cen obu serii kontraktów, zwanej bazą (cena kolejnego kontraktu - cena wygasającego kontraktu). Wartość bazy będzie uwzględniana w punktach swapowych w dniu rolowania.
Dodatkowo przy rolowaniu pobierana jest marża BM z tytułu rolowania Kontraktu na Różnice. Marża BM wynosi 80% średniego spreadu transakcyjnego rolowanego Instrumentu Finansowego z ostatniego dnia sesyjnego przed otwarciem pierwszej sesji Instrumentu Finansowego opartego o kolejną serię kontraktu bazowego.
Przykład:
Załóżmy, że inwestor zajmuje na początku września długą pozycję w kontrakcie CFD na 1000 baryłek (1 lot) ropy WTI.f. Decyduje się on nie zamykać jej do końca miesiąca. Aby było to możliwe, 18 września jego pozycja musi zostać zrolowana, gdyż następnego dnia kontrakt wrześniowy stanowiący instrument bazowy dla CFD wygaśnie, zatem cena CFD będzie oparta o cenę kolejnego kontraktu - październikowego.
Zakładając, że w dniu rolowania (18 września) cena kontraktu wrześniowego jest wyższa od ceny kontraktu październikowego, to wówczas w efekcie rolowania wynik z pozycji klienta ulegnie pogorszeniu. W celu neutralizacji tego efektu do pozycji zostaną doliczone dodatnie punkty SWAP, które będą odpowiadały wartości straty z tytułu rolowania kontraktu skorygowanej o marżę.
Analogicznie w przypadku gdyby klient trzymał we wrześniu pozycję krótką na ropie, w efekcie rolowania znalazłby się na plusie. Dlatego w tej sytuacji jego pozycja zostanie obciążona ujemnymi punktami SWAP skorygowanymi o marżę. Mechanizm ten ma na celu zmniejszenie negatywnego bądź pozytywnego wpływu rolowania na wynik pozycji.
Harmonogram rolowań dla poszczególnych instrumentów dostępny jest w Tabeli rolowań
Platformy
Jak mam złożyć zlecenie w platformie mForex Trader (MT4)?
Aby złożyć zlecenie należy kliknąć dwukrotnie na wybrany instrument z listy Rynek, pojawi się formatka do składania zleceń. Następnie należy zdefiniować parametry zlecenia i kliknąć w przypadku wyboru typu zlecenia Egzekucja Rynkowa jeden z guzików:
* czerwony – Sprzedaż po rynkowej
* niebieski - Kupno po rynkowej.
W przypadku wybrania typu zlecenia Zlecenie oczekujące należy dodatkowo: wybrać typ zlecenia oczekującego: Buy/Sell Limit lub Buy/Sell Stop, podać cenę i ewentualnie datę wygaśnięcia zlecenia oraz nacisnąć przycisk Złóż Zlecenie.
Najprostszym i najszybszym sposobem złożenia zlecenia jest skorzystanie z klawisza F9 dostępnego na klawiaturze użytkownika. Należy z niego korzystać po wcześniejszym wyborze instrumentu, którym chcemy handlować.
W jaki sposób odzyskać utracony login lub hasło, jak zmienić hasło?
Hasło można zmienić poprzez platformę MT4 lub aplikację mobilną. Na platformie MT4 należy w tym celu wybrać kolejno „Narzędzia”, „Opcje”, „Serwer” i „Zmień”.
W przypadku aplikacji mobilnych dla systemu Android należy z rozwijanego menu po lewej stronie ekranu wybrać „Zarządzaj kontami”, a następnie z rozwijanego menu w prawym, górnym rogu wybrać „Zmień hasło”. Dla systemu iOS należy otworzyć zakładkę „Settings”, a następnie „Accounts”. Szczegółowe instrukcje dla platform dostępne są tutaj .
Jeśli nie pamiętasz hasła do platformy zadzwoń na Infolinię Biura maklerskiego mBanku pod numer 22 697 47 74 (w dni robocze 7:00-22:00). Po podaniu hasła telefonicznego, które można znaleźć na umowie oraz wybranych danych osobowych pracownik przypomni Twój login, a także zresetuje hasło do platformy i ustanowi nowe hasło, które należy zmienić przy pierwszym logowaniu. Jeśli zapomniałeś także hasła telefonicznego, skontaktuj się z nami na mforex@mbank.pl
Pierwsze logowanie, skąd mogę pobrać platformę? Jakie platformy są dostępne?
Oferujemy dostęp do platformy mForex Trader (MT4) w wersji desktopowej, którą można probrać tutaj . Poza tym, dostępna jest wersja przeglądarkowa mForex Web dostępna tutaj .
Dodatkowo, dostępne są dwie aplikacje mobilne na system Android i iOS, które można probrać odpowiednio ze sklepu Google Play oraz AppStore.
Skąd wiem, że zostałem prawidłowo zalogowany na platformę mForex Trader?
Po udanym zalogowaniu się, w prawym dolnym rogu platformy pojawia się status połączenia na zielono. W przypadku błędnego logowania status będzie czerwony.
Gdzie znajdę informacje o otwartych pozycjach?
Informacja o otwartych pozycjach znajduje się w zakładce Handel w polu Terminal (standardowo w dolnej części ekranu platformy.
Jeśli zakładka Terminal nie jest widoczna, można ją uruchomić poprzez kliknięcie lewym przyciskiem myszy na Widok (u góry platformy), a następnie wybrać Terminal.
Gdzie znajdę potwierdzenie zawarcia/zamknięcia transakcji?
Potwierdzenie zawarcia/zamknięcia transakcji znajduje się w zakładce Historia rachunku w oknie Terminal. W zakładce tej mamy podgląd na wszystkie zrealizowane transakcje wraz z osiągniętymi na nich wynikami.
Możliwe jest również wygenerowanie raportu z dowolnego przedziału czasowego. W tym celu należy kliknąć w Oknie Terminal w zakładce Historia rachunku prawym przyciskiem myszki i z menu, które się pojawi wybrać opcję Inny okres.
W jaki sposób mogę zamknąć pozycję?
Pozycje na platformie MT4 zamknąć można krzyżykiem znajdującym się w oknie „Handel” w kolumnie „Zysk”.
Na platformie Web Trader pozycje zamykane są w okienku „Pozycje” poprzez kliknięcie na kurs danego instrumentu w kolumnie „Zamknij”.
Można także tutaj zamknąć wszystkie pozycje jednocześnie wybierając przycisk „Close All”, znajdujący się poniżej, również w kolumnie „Zamknij”.
Szczegółowe instrukcje dla wszystkich dostępnych platform znajdują się tutaj . Dyspozycje takie można również składać telefonicznie pod numerem 22 697 47 74, co wiąże się z dodatkową opłatą zgodną z tabelą opłat i prowizji.
Jakie ceny wyświetla wykres?
Ceną wyświetlaną na wykresie jest standardowo cena Bid (niższa).
Jak najszybciej znaleźć dany instrument w platfomie mForex Trader (MT4)?
Po kliknięciu w polu Rynek, gdzie znajduje się lista instrumentów, na klawiaturze komputera można zacząć wpisywać nazwę instrumentu - w ten sposób przeskoczymy na platformie do szukanego instrumentu.
Nie widzę wszystkich instrumentów na platformie mForex Trader (MT4). Jak mam je włączyć?
W polu Rynek należy kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję "Pokaż wszystko".
Dodatkowo, można kliknąć lewym przyciskiem myszy w Widok (na górze platformy), a następnie Instrumenty, po czym z rozwijanej listy Forex oraz Indices|Commod. wybrać dany instrument i kliknąć Pokaż.
Co należy zrobić aby zachować wszystkie spersonalizowane ustawienia i wykresy?
Platforma mForex Trader automatycznie zapisuje wszystkie ustawienia i wykresy użytkownika. Przy następnym logowaniu do platformy ustawienia oraz wykresy zostaną odtworzone. Natomiast w przypadku zmiany komputera lub miejsca logowania ustawienia i wykresy nie będą już spersonalizowane. Wynika to z faktu, iż wszystkie ustawienia są zapisywane na dysku twardym komputera, na którym zainstalowano platformę. W celu odtworzenia ich na nowym komputerze, w nowym miejscu logowania należy skopiować zawartość folderu „profiles” z wcześniejszej instalacji do folderu „profiles”, w miejscu zainstalowania platformy do której chcemy zaimportować ustawienia z wcześniejszej instalacji platformy.
Czy możliwe jest odzyskanie przypadkowo zamkniętego wykresu?
Tak. W zakładce Narzędzia proszę wybrać Opcje, następnie Wykresy i zaznaczyć na samym dole okienka opcję "Zapisz usunięte wykresy do ponownego otworzenia".
Czy możliwy jest eksport aktualnych danych rynkowych do arkusza kalkulacyjnego MS Excel?
Tak, platforma mForex Trader umożliwia eksport aktualnych danych rynkowych do arkusza kalkulacyjnego MS Excel. Aby eksportować dane do arkusza kalkulacyjnego należy wykonać następujące kroki:
- Z Menu Głównego platformy mForex Trader wybrać zakładkę Narzędzia –> Opcje –> Serwer, a następnie zaznaczyć Włącz DDE Serwer.
- Skonfigurować arkusz Excel:
* Wybrać zakładkę Plik->Opcje.
* Na karcie Zaawansowane w obszarze Opcje edycji wyczyścić pole wyboru Użyj separatorów systemowych.
- Wpisać „ . ” w polu Separator dziesiętny (kropka zamiast przecinka).
Następnie w MS Excel należy przeciągnąć lewym klawiszem myszy interesujące nas dane (np. cena Bid) z MT4 na komórkę w MS Excel. Następnie w polu formuły należy napis MT4 wziąć w pojedynyczy cudzysłów.
Przykład:
='MT4'|NAME!PLATINUM.f wyświetli nazwę instrumentu PLATINUM.f
='MT4'|BID!PLATINUM.f wyświetli cenę Bid instrumentu PLATINUM.f
Jak zainstalować aplikacje mobilną?
Aby zainstalować aplikację mobilną należy pobrać ją ze sklepy AppStore w przypadku telefonu z system iOS lub ze Sklepu Play w przypadku telefonu z systemem Android.
Szczegółowe instrukcję znajdują się poniżej:
Instrukcja do platformy mForex Trader wersja mobilna na iOS - Pobierz
Instrukcja do platformy mForex Trader wersja mobilna na Android - Pobierz
Gdzie znajdę instrukcje do platform transakcyjnych?
Wszelkie instrukcje znajdziesz w Bazie wiedzy w zakładce Instrukcje
Nie działa mi dodatek Smart Orders
Na platformie w oknie Nawigator spróbuj przeciągnąć lewym przyciskiem myszy Smart Orders na dowolny otwarty wykres.
Jeśli to nie pomoże, prosimy o kontakt na maila mforex@mbank.pl
Co to jest Smart Orders?
Smart Orders 3.1 to najnowsza wersja naszego autorskiego, innowacyjnego rozszerzenia do platformy mForex Trader (MT4). Dzięki Smart Orders składanie zleceń jest szybsze i wygodniejsze.
- Funkcja interaktywnych wykresów pozwala modyfikować i usuwać poziomy SL/TP, a także zleceń oczekujących, czy dodawać nowe poziomy SL/TP oraz zamykać otwarte pozycje, a wszystko bezpośrednio z wykresu!
- Dzięki podglądowi głębokości rynku można jeszcze lepiej dostosować własną strategię do dynamicznie zmieniającego się otoczenia.
- Archiwum wiadomości pozwoli Ci w dowolnym momencie wrócić do zapisanych analiz!
Należy pamiętać, że do korzystania z narzędzia Smart Orders, konieczne jest włączenie strategii w platformie mForex Trader.
Edukacja
Gdzie mogę znaleźć najważniejsze informacje z rynku?
Najważniejsze informacje z rynku znajdziesz w portalu informacyjnym Biura maklerskiego mBanku mNews.
Co to jest mNews?
mNews to portal Biura maklerskiego mBanku publikujący bieżące analizy, komentarze oraz wiadomości rynkowe z całego świata. Przejdź do mNews.
Jak zalogować się do mNews?
Jeśli posiadasz rachunek w mForex lub korzystasz z bezpłatnego Demo, zalogujesz się tymi samymi danymi, co do konta transakcyjnego.
Jeśli nie masz jeszcze konta, załóż bezpłatne Demo lub rachunek rzeczywisty. Po założeniu Demo, dane dostępowe otrzymasz na adres e-mail i od razu będziesz mógł się zalogować.
Wejdź na mNews, a następnie wybierz opcję logowania dostępną po prawej stronie.
Co to są punkty swapowe?
Punkty swapowe stanowią koszt utrzymania pozycji na rynku spot. Odzwierciedlają one dysparytet oprocentowania waluty bazowej oraz waluty kwotowanej. W przypadku zajęcia pozycji długiej na parze EURUSD można to opisać jako zdeponowanie środków po stopie procentowej obowiązującej dla EUR (pozycja długa w EUR) i wzięcie kredytu po stopie obowiązującej dla USD (pozycja krótka w USD – dlatego też waluta kwotowana nazywa jest również walutą finansującą). Pozycje na parach walutowych, które nie zostają zamknięte przed północą podlegają o tej godzinie automatycznemu naliczeniu punktów swapowych (ujemnych bądź dodatnich w zależności od zajętej pozycji).
Wartość dziennego uznania lub obciążenia rachunku punktami swapowymi wynika z zastosowania poniższego wzoru:
Wielkość pozycji (nominał transakcji) * wielkość punktów swap * wielkość punktu dla danego instrumentu * kurs PLN
Rozpatrując powyższy wzór na przykładzie pozycji długiej na parze EURUSD o nominale 1 lot:
- zawierając pozycję długą o nominale jednego lota otwieramy pozycję wartą 100 000 EUR, która dla tej pary jest walutą bazową,
- wielkość punktów swap wynikająca z dysparytetu stóp procentowych w tygodniu 21-25 października wynosi: -11.4576,
- para EURUSD kwotowana jest do pięciu miejsc po przecinku więc jeden punkt to 0.00001,
- kurs średni USDPLN w dniu 22.10.2019 r. wynosił około 3.84239.
Podkładając powyższe wartości do wzoru otrzymujemy wartość punktów swap, które będą naliczane przez weekend 25-27 października 2019 r. (codziennie o 24.00):
100000 * -11.4576 * 0.00001 * 3.84239 = 44.02
Także łączna wartość punktów swap za piątek sobotę i niedzielę wyniesie: 132.06
Tabela punktów swapowych na bieżący tydzień znajduje się tutaj
Co to jest market sentiment?
Market Sentiment pokazuje, jak procentowo kształtuje się ilość otwartych transakcji na danym instrumencie w mForex. Nieważne czy pozycja została zawarta na jednego mini lota, czy też sto lotów, jej wpływ na wartość wskaźnika będzie jednakowy, także pojedynczy duży inwestor nie będzie nadmiernie wpływał na jego wartość. Takie spojrzenie pozwoli Ci lepiej zorientować się, co myślą inni inwestorzy.
Market Sentiment przyda Ci się niezależnie od tego, czy wierzysz w zbiorową mądrość rynku i wolisz się przyłączać do trendu, czy też zajmujesz pozycje kontrariańsko, twierdząc że większość najczęściej nie ma racji.
Co to jest lot?
Lot jest jednostką określającą wielkość kontraktu. Dla wszystkich par walutowych wynosi on 100 000 jednostek waluty bazowej. Dla pozostałych kontraktów wartość kontraktu równa jest cenie instrumentu pomnożonej przez mnożnik. Więcej informacji uzyskać można w Specyfikacji Instrumentów dostępnej tutaj.
Gdzie znajdę kalendarz szkoleń? Jak zapisać się na szkolenie?
Wszystkie nadchodzące szkolenia znajdują się w Baza Wiedzy - Szkolenia. Tam też znaleźć można linki pozwalające na rejestrację na poszczególne szkolenia.
Czemu nie mogę zapisać się na trzeci sezon Akademii FX?
Aby zapisać się na III semestr Akademii FX, musisz posiadać rachunek mForex. Załóż rachunektutaj.
Jeśli masz już rachunek, zapisz się na szkolenie po zalogowaniu do strefy Mój FX.
Jeśli nadal masz problemy z zapisem na szkolenie skontaktuj się z nami
Gdzie znajdę zapis webinaru?
Nagrania webinarów są dostępne na naszym kanale YouTube.
Nie mogę zarejestrować się na webinar
Zapisz się na wybrane szkolenie w sekcji Baza Wiedzy - Szkolenia.
Otrzymasz maila z potwierdzeniem. Tuż przed szkoleniem wejdź na przesłany w mailu link. Potwierdź swoje dane i dołącz do webinarium.W razie problemów skontaktuj się z nami.
Co to są wskaźniki makro?
Wskaźniki makro to cyklicznie prezentowane informacje, które przedstawiają i opisują stan gospodarki w oparciu o dane makroekonomiczne. Wśród najpopularniejszych wskaźników wymienić można PKB, stopę bezrobocia oraz indeks cen konsumpcyjnych (CPI).
Więcej wskaźników wraz z opisem znajdziesz tutaj .